Často se nás ptáte, jakou přílohu zvolit k omáčce. Obecně doporučujeme volit spíše ty jednoduché zeleninové - například kaše. Třeba brokolicovou, květákovou, dýňovou. To ale neznamená, že se musíte vzdát knedlíků navždy – jen ty nízkosacharidové chutnají trošku jinak. I když vám nabízíme prověřené recepty, je třeba vyzkoušet, co vám bude chutnat. Více receptů na low carb knedlíky najdete tady.


Jak uvařit nízkosacharidový knedlík?

Knedlíky můžete připravit v páře, vařit ve vodě v potravinářské folii anebo připravovat v mikrovlnné troubě. Uváděné časy jsou orientační – záleží na směsi nebo výkonu mikrovlnné trouby.

Ve folii 

Z těsta vytvořte válečky. Ty zabalte do potravinářské folie. Folii dejte dvojitou a nezapomeňte nechat spoustu místa, ať má těsto kam pracovat – hodně se nafouknou. Počítejte s dobou vaření okolo 30 minut. 

V hrníčku

Těsto dejte do vymazaných hrníčků. Opět nechte hodně místa, aby měly kam vyběhnout. Vařte v páře cca 20 minut. 

V mikrovlnce

Těsto dejte do vymazaných hrníčků. Opět budete potřebovat hodně místa. Vlňte na nejvyšší výkon (800w) cca 3 minuty. Knedlík je dobré sledovat – pokud začne utíkat z nádoby, otevřete dvířka mikrovlnné trouby a zase zapněte. 

Necháme vychladnout a krájíme nití. 

Pokud vás knedlíky neoslní, můžete se inspirovat zde spoustou jiných nízkosacharidových příloh nebo hledat recepty na Facebooku ve skupině Recepty pro LC.


Knedlíky, noky, gnocchi 

Aby nebyla na talíři nuda, nezapomeňte ani na noky. Stejně jako v případě knedlíků, jedná se o těstovinové přílohy, vařené ve vodě a zcela zaměnitelné za knedlíky:) I na webu máme řadu osvědčených receptů - najdete je zde.