Paní Ludmila se v minulém roce účastnila programu Život 2.0, který vznikl ve spolupráci Jídelního plánu a pracovníky z Univerzity Karlovy. Pomocí vzdělávacího plánu, vzorových jídelníčků, zdravých receptů, podpory odborníků a speciální dia aplikace se účastníci učí chápat nejdůležitější spojitosti mezi stravou, pohybem, spánkem a vznikem i rozvojem diabetu. 

"Díky programu Život 2.0 jsem snížila svoji hmotnost, dosáhla částečné remise diabetu 2. typu a snížily se mi hodnoty krevního tlaku. Dá se říci, že jsem omládla."

1) Proč jste se rozhodla do programu Život 2.0 přihlásit/čím Vás projekt zaujal?

Projekt mě zaujal hlavně tím, že nabízel pomoc s léčbou diabetu pomocí stravy, a to pod dohledem odborníků.

 

2) Jaké zdravotní problémy Vás trápily před vstupem do programu?

Před vstupem jsem měla vyšší glykémie, vysoký krevní tlak a nadváhu.

 

3) Snažila jste v minulosti (před vstupem do našeho programu) sama zhubnout a/nebo zlepšit hladinu glykémií a zda se Vám to povedlo, či nikoliv?

V minulosti jsem se snažila mnohokrát zhubnout ale jen s minimálním úspěchem. Až pomocí nízkosacharidové stravy, kterou jsem začala již před vstupem do programu sama dodržovat, se mi to podařilo. Stejně tak se snížily i glykémie.

 

4) V čem konkrétně Vám program pomohl/co jste se během projektu naučila?

Program mi hodně pomohl spoustou nových informací jak o diabetu samotném, tak o výživě. Dále mi také pomohlo nastavení ideálního denního příjmu energie a složení stravy z hlediska množství jednotlivých živin (bílkovin, sacharidů a tuků). Nápomocná byla i následná kontrola stravy pomocí statistických přehledů a v neposlední řadě také recepty určené specificky pro můj typ stravování.

 

 5) V čem byl pro Vás program přínosný, co se Vám na programu líbilo?

Program byl pro mě velkým přínosem a pomocí v boji s diabetem 2. typu. Líbil se mi způsob vedení s důrazem na osobní odpovědnost a motivaci k dosažení vytyčeného cíle.

 

 6) Jaká zdravotní, ale i jiná pozitiva jste na sobě cítila během/po skončení programu? (např.: snížení tělesné hmotnosti, více energie, lepší glykémie, zlepšení pohyblivosti apod.)

Díky programu Život 2.0 jsem snížila svoji hmotnost, dosáhla částečné remise diabetu 2. typu a snížily se mi hodnoty krevního tlaku. Dá se říci, že jsem "omládla".

 

 7) Doporučila byste i program dalším lidem? Pokud ano, tak proč?

Určitě bych projekt doporučila každému, komu se dlouhodobě nedaří zhubnout, chce zlepšit své zdravotní problémy a je ochotný od základu změnit svůj způsob stravování.

 

8) Jaký stravovací režim jste během projektu dodržovala? (nízkoenergetická, nízkosacharidová, ketogenní, racionální/středomořská nebo vegetariánská strava)

V projektu jsem dodržovala nízkosacharidový stravovací režim. V tomto typu stravování pokračuji dál, ale už ne tak striktně. Přesto si stále udržuji získané výsledky.

 

 9) Byla pro Vás změna stravování jednoduchá? Pomohly Vám při této změně vzorové jídelníčky?

Změna stravování zpočátku úplně jednoduchá nebyla. Je potřeba přehodnotit příjem různých druhů potravin, zaměřit se na zdravé potraviny a přizpůsobit jejich množství dennímu příjmu. K tomu velmi pomáhají vzorové jídelníčky, spousta různých skvělých receptů získaných jak od zkušených výživových poradců, tak od účastníků projektu samotných. Tento druh stravování je velmi variabilní a každý si může vybrat to, co mu bude nejlépe vyhovovat, aby nebylo dodržování stravy zátěží, ale přínosem.

 

Pokud máte diabetes 2. typu nebo prediabetes a chuť změnit svůj život k lepšímu, do programu se nyní můžete přihlásit i Vy. Všechny informace o programu Život 2.0 najdete zde

Máte dotaz? Napište nám na info@jidelniplan.cz :)