Jestli se rozhodnete začít borůvky využívat díky jejich zdravotním přínosům, jistě vás potěší, že nebudete ani zdaleka první. Již v 16. století se vědělo, že borůvky mají mnoho léčivých výhod. Proto se každoročně pravidelně sbírají v období mezi červencem až koncem září.


Borůvky obsahují velké množství zdraví prospěšných látek – v malém balíčku tak dostanete mnoho výhod. Konkrétně se jedná o látky jako mangan, vitamíny A, B, C, E a K, vápník, železo, hořčík, fosfor, draslík, sodík, zinek, měď a chrom. Pomáhají v boji proti více neduhům. Například vedou ke zlepšení imunity, jsou prospěšné při průjmech a dalších střevních potížích, snižují hladinu cholesterolu v krvi a navíc dokážou uklidnit, neboť mají antistresové účinky. Borůvky jsou oblíbenou pochutinou při dietách, neboť obsahují malé množství cukru. Díky bohatému obsahu vitamínu C borůvky slouží jako prevence a lék proti nachlazení a chřipce. Ženy jistě ocení, že borůvky dokážou zmírnit projevy bolestivé menstruace. Rovněž čistí ledviny, jsou prevencí proti hrozbě rakoviny, zlepšují zrak a obecně patří ke druhům ovoce s největším počtem blahodárných účinků na lidské zdraví.


V Primal, Paleo, Whole30 si  můžete borůvky v klidu dopřát. Rozhodně patří mezi povolené potraviny. A co nízkosacharidovém i keto stravování? To borůvky přímo miluje. I tak je ale třeba  (stejně jako u jiného ovoce) pohlídat si celkový příjem sacharidů. 



Borůvky lze konzumovat rovnou po utržení. V obchodech je najdete oboje čerstvé a mražené. Používají se do nápojů i jídel. Můžete z nich vyrobit džus, pyré nebo je použít do smoothie. Klasikou je výborná domácí borůvková buchta, koláč či borůvkové knedlíky. Borůvky se rovněž přidávají do mnoha pochutin, jako jsou džemy, muffiny, celozrnné tyčinky či snídaňové cereálie. A v neposlední řadě se z nich dělá také borůvkové víno.  Podívejte se na borůvkové recepty a nechte se inspirovat!
Nezapomínejte však, že borůvky nejde dlouho přechovávat, proto se je vyplatí zkonzumovat co nejdřív nebo je zamrazit pro budoucí použití.