Pěstování angreštu se lidé věnují již celá staletí, ale obzvláštní oblibě se těšilo zejména v devatenáctém století. Nejznámější jsou v současnosti dva typy angreštu – zjednodušeně řečeno, červený angrešt a zelený angrešt.


Angrešt je výtečným zdrojem více vitamínů. Zejména obsahuje bohatou dávku vitamínu C. Dále v něm najdeme vitamín B a E. Z minerálních látek angrešt lidskému tělu poskytne vápník, měď, železo, hořčík, mangan, fosfor, křemík, sodík, karoten, biotin a zinek. Konzumace angreštu nám navíc poskytne řadu zdravotních výhod. Toto ovoce pomáhá například bojovat proti cévním onemocněním a zácpě. Čaj připravený z angreštu prospívá ženám před začátkem menstruace a má protizánětlivé účinky. V neposlední řadě angrešt snižuje krevní tlak, zabraňuje nadměrnému ukládání tuků, čistí ledviny a při delším používání je dokonce může pomoct zbavit ledvinových kamenů.

Angrešt najdete na seznamu povolených potravin pro low carb i keto dietu jako zástupce skupiny berries. Je vhodný také pro Primal, Paleo i Whole30.


Angrešt v kuchyni nalézá hned několik rozmanitých využití, nebojte se proto si s ním vyhrát. Angrešty lze pochopitelně jíst jenom tak. Jako další nejčastější použití se jeví angrešt zpracovat do moštu, marmelády nebo džemu. Velice oblíbená je sladká varianta v podobě náplně do buchty či koláče. Méně častou možností, ale stále výbornou, je použití angreštu do smoothies a koktejlů.