Program Život 2.0 účastníkům předkládá srozumitelnou formou nejnovější vědecké poznatky o tom, jak se pokusit dosáhnout remise ( = ústupu nemoci) nebo výrazného zlepšení. Podpůrná dia aplikace jim pomáhá tyto znalosti aplikovat do běžného života - pomocí vzorových jídelníčků,  tipů na vhodná jídla nebo díky zpětné vazbě dia aplikace na jejich každodenní stravu.

"Naučila jsem se rozeznávat, jaká strava je pro diabetika opravdu vhodná a jaká není, jak moje tělo na určité potraviny reaguje. Naučila jsem se, jak si vše lépe uspořádat a naplánovat, od sestavování jídelníčku přes nakupování až po vaření." 

" Podařilo se mi na tuto cestu přivést i mého manžela, který má také DM2. Je zcela nadšen a myslím, že jeho výrok charakterizuje vše: „Je to super, takhle jsme si nikdy nežrali!“ A je to tak – jíme jiné věci, ale jsou výborné, navíc máme dobrý pocit, že je tato strava působí pozitivně na naše zdraví."

1) Proč jste se rozhodla do programu Život 2.0 přihlásit/čím Vás projekt zaujal?

Jsem diabetička 2. typu a tradiční přístup medicíny mi nevyhovoval. Zdálo se mi, že nikam nevede. Zaujalo mě, že jsem mohla převzít zodpovědnost za své zdraví více do svých rukou a že bych mohla získat odpovědi na některé své dlouho nezodpovězené otázky.

 

2) Jaké zdravotní problémy Vás trápily před vstupem do programu?

Zvýšené glykémie - zejména ranní, nadváha a nedostatek energie.

 

3) Snažila jste v minulosti (před vstupem do programu) sama zhubnout a/nebo zlepšit hladinu glykémií a zda se Vám to povedlo, či nikoliv?

Ano, snažila. O zhubnutí jsem se snažila mnohokrát, vždy ale došlo k jo-jo efektu. Snížit glykémie se mi dařilo medikací, ale nevyhovovalo mi, že musím dlouhodobě užívat léky.

 

4) V čem konkrétně Vám program Život 2.0 pomohl/co jste se během projektu naučila?

Naučila jsem se rozeznávat, jaká strava je pro diabetika opravdu vhodná a jaká není, jak moje tělo na určité potraviny reaguje. Naučila jsem se, jak si vše lépe uspořádat a naplánovat, od sestavování jídelníčku přes nakupování až po vaření.

 

5) V čem byl pro Vás program přínosný, co se Vám na programu líbilo?

Dozvěděla jsem se mnoho užitečných informací, nejen v oblasti stravování, ale například i o půstu, o pohybu pro osoby s DM2. Líbila se mi aplikace na stránkách Jídelní plán a také výstupy z ní – grafy. Navíc atmosféra v programu byla skvělá, cokoli nás zajímalo, okamžitě na to někdo z odborníků reagoval.

 

6) Jaká zdravotní, ale i jiná pozitiva jste na sobě cítila během/po skončení programu (např.: snížení tělesné hmotnosti, více energie, lepší glykémie, zlepšení pohyblivosti apod.)

Zhubla jsem cca 6,5 kg, takže moje hmotnost už je zcela v normálu. Během projektu jsem zhubla 5 kilogramů, po skončení šla váha ještě trochu dolů. Nyní si tuto váhu bez problémů udržuji. Mám více energie, pohybuji se rychleji a cítím se mnohem lépe. Glykémie se zlepšily, dle dostupných údajů jsem v částečné remisi DM2.

 

7) Doporučila byste i projekt dalším lidem? Pokud ano, tak proč?

Rozhodně ano. Pokud jste ochotni se více spoléhat sami na sebe, chcete převzít více zodpovědnosti za své zdraví, pak je to cesta právě pro vás. Projekt vám připraví perfektní podmínky, ale pak už je vše na vás. Je to cesta, která je zároveň i cílem, rozhodně má smysl.

 

8) Jaký stravovací režim jste během projektu dodržovala? (nízkoenergetická, nízkosacharidová, ketogenní, racionální/středomořská nebo vegetariánská strava)

Dodržovala jsem nízkosacharidovou dietu. Zcela mi vyhovuje a určitě u ní zůstanu. Důležité je, že dělá dobře mému tělu, takže cítím, že má smysl si třeba něco odepřít. Nedělá mi to problémy.

 

9) Byla pro Vás změna stravování jednoduchá? Pomohly Vám při této změně vzorové jídelníčky?

Vzorové jídelníčky byly skvělé. Navíc byla k dispozici velká variabilita jídel, měli jsme možnost si vybírat z mnoha receptů. Změna nebyla příliš složitá, o něco podobného jsem se už pokoušela, takže se nedostavila ani žádná sacharidová chřipka.

 Podařilo se mi na tuto cestu přivést i mého manžela, který má také DM2. Je zcela nadšen a myslím, že jeho výrok charakterizuje vše: „Je to super, takhle jsme si nikdy nežrali!“ A je to tak – jíme jiné věci, ale jsou výborné, navíc máme dobrý pocit, že je tato strava působí pozitivně na naše zdraví.

Pokud máte diabetes nebo prediabetes a chuť změnit svůj život k lepšímu, do programu se nyní můžete přihlásit i Vy. Všechny informace o programu Život 2.0 najdete zde